maandag 2 juni 2014

Pasta Pesto met Kip en Broccoli

Dit gerecht heb ik inmiddels zo vaak gemaakt dat ik zelf het recept niet meer nodig heb; ik kan het dromen.. Altijd weer een succes als dit op tafel komt. Je kunt allerlei soorten pasta's gebruiken. Op de foto heb ik penne gebruikt, maar tagliatelle vind ik zelf de beste optie. Voeg eventueel net voor het reserveren nog geroosterde pijnboompitjes toe.Voor het gemak heb ik in het recept een potje pesto beschreven, maar met een zelfgemaakte pesto is dit gerecht nog lekkerder!

Pasta Pesto met Kip en Broccoli


Hoofdgerecht, 4 personen

Ingrediënten:
- 250 gram kipfilet in blokjes
- broccoli in roosjes
- klein bekertje crème fraîche of kookroom
- 1/4 l. kippenbouillon
- groene pesto
- pasta (penne/tagliatelle)

Bereidingswijze:
Kook de pasta zoals staat vermeld op de verpakking.

Bak de kipfilet met wat olijfolie en peper/zout in een hapjespan totdat deze lichtbruin zijn aan de buitenkant. Kook de broccoli totdat deze beetgaar is (of net nog niet gaar, want je bakt het straks nog even mee. Als het te gaar is wordt het papperig).

Voeg de kippenbouillon toe en ongeveer een half potje pesto. Meng dit goed en voeg kookroom toe. Proef de saus of je meer pesto wil of niet. Laat dit inkoken tot een wat dikkerige saus. Voeg als laatst de broccoli toe.

Serveer met de pasta en eventueel geraspte kaas en verse basilicum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten